Pozycjonowanie jest ogółem działań prowadzących do zwiększenia liczby osób odwiedzających stronę internetową przez podwyższenie pozycji, jaką zajmuje ona na liście wyników w popularnych wyszukiwarkach. Im wyżej na liście wyników znajdzie się strona, tym większe jest prawdopodobieństwo jej odwiedzenia.
Pozycjonowanie jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi pozwalających na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów,
nie ma skuteczniejszej reklamy internetowej niż wysoka pozycja strony w wyszukiwarce.
Jej uzyskanie nie jest jednak proste. Podniesienie pozycji w indeksach wyszukiwarek jest skomplikowanym procesem, wyniki
wyszukiwania są bowiem ustalane przez złożone i pilnie strzeżone algorytmy, mające zapewnić obiektywność. Co więcej, klasyfikacja
generowana przez systemy wyszukiwarek nie jest tworzona na stałe, lista wyników podlega ciągłym zmianom. Stąd też niemożliwe jest
zagwarantowanie miejsca, które strona osiągnie w wynikach wyszukiwania. Można jedynie podejmować kolejne działania zmierzające
do podwyższania tego miejsca.
Najlepszą metodą podwyższania pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest dostosowanie jej działania i zawartości do zaleceń i rekomendacji, jakie w tym zakresie proponuje Google, zdecydowanie najważniejszy obecnie dostawca narzędzi wyszukiwania. Google wprowadza szereg wytycznych odnośnie funkcjonowania stron internetowych i dostarcza dodatkowych narzędzi analizujących i poprawiających ich działanie.
Dostosowanie strony do wskazówek Google w zakresie seo, wraz z eliminacją ewentualnych
błędów i niedociągnięć, powinno w krótkim czasie zaowocować widoczną poprawą w zakresie indeksowania strony.
Działania zależeć będą od obecnego stanu strony internetowej, zatem wszelkie operacje poprzedzić należy rzetelnym audytem seo,
umożliwiającym określenie mocnych i słabych stron witryny w obecnym kształcie i stworzenie zestawu sugerowanych działań
naprawczych.